Suomen Uniapneayhdistys ry
Uniliitto ry:n valtakunnallisena yhdistyksenä, järjestää uniapneasta tiedotustilaisuuksia, tukee sairauden tutkimista sekä tiedottamista ja järjestää vertaistukitapaamisia uniapneasta kärsiville ja heidän läheisille Helsingissä, Vantaalla, Lahdessa ja Turussa. Lisätietoa paikallisyhdistyksien sivuilta. Potilaiden kuntoutumisen ja työkykyisenä säilymisen sekä elämän laadun kohentamiseksi yhdistys järjestää uniryhmätoimintaa unipaneetikoille Helsingissä.

Facebookista löytyy myös vertaistukiryhmä "Uniapneetikot", jossa on n. 4000 henkeä. Ryhmä ei ole liiton alainen. Se on perustettu useampi vuosi sitten vertaistukiryhmäksi, ja kaikki uniapnea-diagnosoidut ovat sydämellisesti tervetulleita. "Uniapneetikot"-ryhmän ikä-, koko- ja konkariusjakauma on suuri. Siellä on ihmisiä, joille kaikki on vielä uutta, sekä henkilöitä joilla on ollut diagnoosi hoitoineen jo yli 25 vuotta. Mukana on myös uniapneetikkojen puolisoita ja vanhempia, sekä unihoitajia. Keskustelua lisäksi liitännäissairauksista, ja asioita saa kysellä vapaasti. Yksin et siis jää.

Lisää uniapneaa koskevia linkkejä tästä.

Tule mukaan vapaaehtoiseksi
vaikuttamaan toimintaamme!

Hallitus 2018
Yhdistys on perustettu 1997 (sen hyväksyttiin PRH-rekisteriin vuonna 1998). Perustajajäsenet: Pentti Fri, Jorma Heinonen, Heino Leinonen, Martti Liukko, Markku Partinen ja Taisto Wilkman.
Veli-Matti Riitamaa
1. varapuheenjohtaja
Kari Malinen
2. varapuheenjohtaja
Susan Pihl

Muut hallituksen jäsenet
Sirkka-Liisa Ronni,
Eero Eronen,  Mika Huhtakangas, Pentti Fri ja Jorma Heinonen

Lisätietoa:
uniliitto@uniliitto.fi
Puh 010 292 8080
Henkilöjäsenmaksu on 15 € / vuosi.