Suomen Uniapneayhdistys ry
Uniliitto ry:n valtakunnallisena yhdistyksenä, järjestää uniapneasta tiedotustilaisuuksia, tukee sairauden tutkimista sekä tiedottamista ja järjestää vertaistukitapaamisia uniapneasta kärsiville ja heidän läheisille Helsingissä, Vantaalla, Lahdessa, Tampereella ja Turussa. Lisätietoa paikallisyhdistyksien sivuilta. Potilaiden kuntoutumisen ja työkykyisenä säilymisen sekä elämän laadun kohentamiseksi yhdistys järjestää ryhmäterapiaa Helsingissä.

Facebookista löytyy myös vertaistukiryhmä "Uniapneetikot", jossa pian 1400 henkeä. Ryhmä ei ole liiton alainen. Se on perustettu useampi vuosi sitten vertaistukiryhmäksi, ja kaikki uniapnea-diagnosoidut ovat sydämellisesti tervetulleita. "Uniapneetikot"-ryhmän ikä-, koko- ja konkariusjakauma on suuri. Siellä on ihmisiä, joille kaikki on vielä uutta, sekä henkilöitä joilla on ollut diagnoosi hoitoineen jo yli 25 vuotta. Mukana on myös uniapneetikkojen puolisoita ja vanhempia, sekä unihoitajia. Keskustelua lisäksi liitännäissairauksista, ja asioita saa kysellä vapaasti. Yksin et siis jää.

Lisää uniapneaa koskevia linkkejä tästä.

Tule mukaan vapaaehtoiseksi
vaikuttamaan toimintaamme!

Hallitus 2017
Yhdistys on perustettu 1997 (sen hyväksyttiin PRH-rekisteriin vuonna 1998). Perustajajäsenet: Pentti Fri, Jorma Heinonen, Heino Leinonen, Martti Liukko, Markku Partinen ja Taisto Wilkman.
Jorma Heinonen
1. varapuheenjohtaja
Jorma Ruokonen
2. varapuheenjohtaja
Matti Mustajärvi
Taloudenhoitaja

Pentti Fri

Sihteeri Milja Saresvaara
Muut hallituksen jäsenet
Sirkka-Liisa Ronni,
Eero Eronen, Susan Pihl, Mika Huhtakangas, Kari Malinen ja Veli-Matti Riitamaa

Yhdistyksen toimihenkilöt/
Järjestötyöntekijät

Marjukka Salminen
Milja Saresvaara

Lisätietoa:
uniliitto@uniliitto.fi
Puh 010 292 8080
Henkilöjäsenmaksu on 15 € / vuosi.