Apuvälineitä uneen

Tule tutustumaan hyvän unen apuvälineisiin!

Uniliiton toimistossa voit tutustua hyvää unta edistäviin ergonomisiin Tempur-tuotteisiin sekä uniapnean hoitoon tarkoitettuihin eri valmistajien CPAP-laitteisiin ja -maskeihin (Continuous Positive Airway Pressure). Tarkempia tietoja tuotteista löydät valmistajien omilta kotisivuilta. Lisäksi toimistossa on myynnissä pieni erä uneen liittyvää kirjallisuutta.

Nukkumisergonomia

Hyvä nukkumisergonomia parantaa yöuntasi sekä ennaltaehkäisee ja vähentää niska- ja selkäkipuja.

Nukkumisergonomiaan vaikutetaan ennen kaikkea tyyny- ja patjavalinnoilla. Väärän kokoinen ja/tai muotoinen tyyny on selkeä niska-hartiaseudun vaivojen pahentaja ja monissa tapauksissa jopa niiden alkusyy. Vääränlainen tyyny voi myös häiritä unta ja pahentaa unettomuutta. Samoin liian vanha ja kulunut patja pahentaa tai jopa aiheuttaa selkäoireita ja varmasti häiritsee nukkumistasi.

Tempur Sleep Center -sivustolla voit varata ajan koulutetulle nukkumisergonomian asiantuntijalle tai keskustella hänen kanssa chatissa. Ostamalla seuraavista Sleep Centereistä tuet Uniliiton toimintaa: Sleep Center Espoo Iso Omena, Hyvinkää, Joensuu, Turku ja Vantaa.

Mainitse ostoksen yhteydessä Uniliiton jäsenyydestäsi ja saat 10 % alennuksen normaalihintaisista Tempur -vuoteista, patjoista, tyynyistä, peitoista ja ergonomisista tuista.

CPAP-laitteita ja -maskeja uniapnean hoitoon

Fisher&Paykel Healthcare

Philips

ResMed

Hammaskiskoja uniapnean hoitoon

SomnoMed

Dental Elysee

Kirjallisuutta

Anna-Mari Aronen & Susan PihlUnentaidot (2016)
Kirja keskittyy unettomuuden lääkkeettömiin menetelmiin unettomuuden hoidossa ja ennalta ehkäisyssä. Useat käytännölliset ohjeet ja harjoitukset pohjaavat uusimpiin kognitiivisen terapian ja tietoisen läsnäolon menetelmiin. Saatavilla Uniliiton toimistosta hintaan 25,00 €.
Kirjasta ilmestyy syksyllä 2019 uusittu 5. painos.