Unettoman ravitsemus kuntoon

16.4. klo 18

Webinaari ,

Webinaari ”Unettoman ravitsemus kuntoon” 16.4. klo 18.00

(Ilmoittautuminen 15.4. asti klo 15.00.
Ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin sähköpostitse)

FL ravintoterapeutti MMM Miia Inkeroinen pitää noin puolen tunnin luennon, jonka jälkeen on mahdollista esittää kysymyksiä luennoitsijalle sähköisesti.

”Ravinto, liikunta ja lepo ovat hyvinvoinnin kulmakiviä. Monella kuitenkin joko yksi tai useampi näistä ”pyhän kolminaisuuden” osatekijöistä pettää. Unen tulisi olla maailman luonnollisin asia, mutta miksi niin moni ihminen ei nuku?

Luennolla käymme läpi suoliston merkitystä uneen. Hermostolla on myös merkittävä rooli unen kanssa, kykeneekö hermosto rauhoittumaan yöksi vai käykö se ylikierroksilla, jolloin nukahtamisesta tulee lähes mahdotonta? Entä nukummeko vain pintaunta pääsemättä syvän unen palauttaviin vaiheisiin? Unihäiriön muotoja on lukuisia. Kaikille ei toimi samat keinot, mutta kehon perustarpeet ovat kaikilla ihmisillä samat. Siksipä ravitsemus on yksi ensimmäisistä asioista joka tulisi jokaisen unettoman laittaa kuntoon. Ravinnon voima on valtaisa ja se on yksi keskeinen tekijä tasapainotettaessa kehon toimintoja.”

Järjestäjä: Helsingin Uniyhdistys ry