Helsingin Uniyhdistys ry

c/o Uniliitto ry
Sitratori 3
00420 Helsinki

Helsingin Uniyhdistys ry toimii Uniliitto ry:n paikallisyhdistyksenä edistäen erilaisista unihäiriöistä kärsivien elämänlaatua ja lisäten yleistä tietoisuutta unen ja vireyden merkityksestä elämänlaatuun. Yhdistys järjestää mm. yleisöluentoja sekä vertaistukitoimintaa unihäiriöistä kärsiville ja heidän läheisilleen. Unitupa-vertaisryhmät ovat kaikille avoimia keskustelutilaisuuksia, jotka toimivat korona-aikana verkossa, ja edellyttävät siitä syystä ennakkoilmoittautumista.

31.3.2021 Helsingin Uniyhdistys järjesti webinaarin aiheesta ”Paremman yön parempi päivä”, jossa uni- ja hyvinvointivalmentaja Päivi Karhu puhui ravinnosta, liikunnasta ja unesta, hyvinvoinnin kolmesta perusasiasta. Webinaarin keskeinen viesti oli rytmi: miten rytmitän päiväni ja yöni niin, että parempi uni ja hyvinvointi saavat mahdollisuuden. Esitysmateriaali

16.4.2020 Helsingin Uniyhdistys järjesti webinaarinUnettoman ravitsemus kuntoon” jossa FL ravintoterapeutti Miia Inkeroinen puhui ravitsemuksesta juuri unen näkökulmasta. Hermoston ja suoliston kunto sekä mm. hormonien tasapaino ovat asioita jotka vaikuttavat uneen. Katso taltiointi täältä!

Tarkemmat tiedot lähiajan toiminnoistamme löydät kalenterista tai jäsenkirjeestä.

Vertaistukipuhelin Unikorva 050 543 9933

Unikorva on Helsingin Uniyhdistyksen vertaistukipuhelin, johon voit soittaa, kun haluat yksilöllistä tukea unettomuuteen. Vastaajina toimivat vertaisohjaajat, joilla on pitkä kokemus unettomuudesta. Puhelun hinta on normaali puhelumaksu ilman palvelumaksua,  Whatsup-puhelu on ilmainen.

Vertaispuhelin vastaa 2021 tiistaisin seuraavasti:

Tammikuu
12.1. klo 11-14, 19.1. klo 19-21, 26.1. klo 11-14

Helmikuu
2.2. klo 11-14,
9.2. klo 19-21, 16.2. klo 11-14, 23.2. klo 11-14

Maaliskuu
ti 2.3. klo 11-14, ti 9.3. klo 11-14, ti 16.3. klo 19-21, ti 23.3. klo 11-14, ti 30.3. klo 11-14

Huhtikuu
ti 6.4. klo 11-14, ti 13.4. klo 11-14, ti 20.4. klo 19-21, ti 27.4. klo 11-14

Toukokuu
ti 4.5. klo 11-14, ti 11.5. klo 19-21, ti 18.5. klo 11-14, ti 25.5. klo 11-14

(Kesätauko)

Elokuu
ti 17.8. klo 11-14, ti 24.8. klo 19-21

Syyskuu
ti 7.9. klo 11-14, ti 14.9. klo 11-14, ti 21.9. klo 19-21, ti 28.9. klo 11-14

Jos et pääse läpi tai haluaisit puhua jonain muuna aikana, jätä viesti. Voit soittaa pelkällä etunimellä.

Unitupalaiset Facebook-ryhmä vertaisryhmissä kävijöille

Unitupalaiset Facebook-ryhmä perustettiin marraskuussa 2020, ja siinä voi jatkaa Unitupa vertaisryhmissä käytyjä keskusteluja ja tehdä myös itse päivityksiä. Ryhmän ylläpitäjänä on uni- ja ravintovalmentaja Päivi Karhu, Helsingin Uniyhdistyksen puheenjohtaja Marja Ylösmäki sekä edellisten lisäksi mukana myös Suomen unettomat ry:n pj., sekä FRM-kouluttaja (väsymysriskien hallinnan kouluttaja, esim. työelämä) Päivi Saarijärvi. Unitupa-vertaisryhmiin osallistuneet voivat liittyä mukaan tästä

Tule mukaan!

Tule mukaan yhdistyksen toimintaan ja jäseneksi tällä lomakkeella. Jäsenmaksu on 15 euroa vuodessa ja sillä saat neljä kertaa vuodessa Uniuutiset jäsen- ja tiedotuslehden. Lehti sisältää runsaasti tietoa hyvästä unesta, unihäiriöistä ja niiden hoidosta sekä vertaistukea unihäiriöistä kärsiville. Jäsenenä sinulla on myös mahdollisuus vaikuttaa yhdistyksen toimintaan.

Puheenjohtaja Marja Ylösmäki

helsinginuni@gmail.com