Vertaisryhmät

Unitupa-vertaisryhmät unihäiriöistä kärsiville ja heidän läheisilleen

Uniyhdistykset järjestävät Unitupatoimintaa, joka ovat avoimia vertaisryhmiä erilaisista unihäiriöistä kärsiville ja heidän läheisilleen. Ohjaajina toimivat asiaa tuntevat vertaisohjaajat ja kokemusasiantuntijat vapaaehtoisina. ja ryhmiin osallistuminen on maksutonta. Tapaamiset järjestetään yleensä arki-iltoina alkuillasta.

Vertaisryhmät kokoontuvat yleensä kerran tai kaksi kertaa kuukaudessa kevät- ja syyskauden aikana. Myös yksittäisiä Unitupa-tapaamisia voidaan järjestää.

Unitupa-vertaisryhmä tarjoaa mahdollisuuden vertaistukeen ja kokemusten jakamiseen turvallisessa ilmapiirissä samankaltaisia kokemuksia omaavien kanssa. Ryhmässä osallistujat saavat myös tietoa arkea helpottavista ratkaisuista ja palveluista toinen toisiltaan ja ryhmissä vierailevilta asiantuntijoilta.

Vertaisryhmät ovat matalan kynnyksen maksuttomia keskusteluryhmiä, joihin ei yleensä ole ennakkoilmoittautumista. Verkossa toimiviin vertaisryhmiin pyydetään ennakkoilmoittautuminen käytännön syistä.

Ryhmien aikataulut ja paikat löytyvät kalenterista

Helsingin Uniyhdistys pitää yllä Unikorva -vertaistukipuhelinta, johon voi soittaa myös Helsingin ulkopuolelta halutessaan keskusteluapua uneen ja unihäiriöön liittyen. Päivystysajat ja puhelinnumero: Unikorva